Cartoon Network en Brecht Dejaegere vormen een team tegen pesten

cn

Het nieuwe schooljaar is een maand onderweg en kinderen beginnen zo langzaamaan te wennen aan hun nieuwe klas en klasgenoten. Onder hen zijn er echter ook heel wat die de terugkeer naar de schoolbanken met een bang hart tegemoet gingen.

Binnenkomen in een nieuwe groep is namelijk nooit gemakkelijk. Vriendschap sluiten gaat soms moeizamer dan gedacht. Soms voel je je uitgesloten of wil je zelfs helemaal geen vrienden meer zijn. Gepest en uitgesloten worden is vandaag de dag nog steeds een probleem waar bijna alle kinderen tijdens hun schooltijd mee te maken krijgen. En dat is niet ok!

Cartoon Network en voetballer Brecht Dejaegere van KAA Gent roepen daarom kinderen in Vlaanderen op om zich actief in te zetten voor vriendschap en tegen pesten! Door teamwork een hechte groep en ploeg vormen, waarin niemand uitgesloten wordt, is het doel! In samenwerking met Awel, creëert Cartoon Network een platform voor kinderen die met pesten en uitsluiting te maken hebben. Onder het motto “Wees een maatje, geen pestkop” kunnen kinderen, leerkrachten, trainers én ouders meer informatie krijgen over pesten en wat men er tegen kan doen.

Een online platform zal kinderen via enkele nuttige tips en vuistregels informatie geven over hoe je met pesten omgaat en hoe je het makkelijkst vriendschap sluit in een nieuwe omgeving.

Boegbeeld van de campagne dit jaar is voetballer Brecht Dejaegere. Als profvoetballer bij KAA Gent én als trainer bij de U14 – U15 van NSVD Handzame weet hij maar al te goed hoe belangrijk het is om een hecht team te vormen, waarin niemand uitgesloten wordt. Alleen via teamwork kan namelijk het doel bereikt worden!

"Toen Cartoon Network mij vroeg als het gezicht van deze campagne heb ik geen moment getwijfeld. Teamwork en samenwerken is natuurlijk heel erg belangrijk als voetballer. In een echte ploeg draagt iedereen zijn steentje bij en kan niemand gepest of uitgesloten worden! Met deze campagne hoop ik jongeren die gepest worden te bereiken, en hen te inspireren of aan te moedigen om over hun situatie te praten." 

De campagnespot, die de komende periode meerdere keren per dag uitgezonden wordt op Cartoon Network, kun je hier bekijken. De clip werd opgenomen in het stijlvolle indoor voetbalcentrum Garrincha Brugge.

Deze campagne wordt ondersteund door Awel, dat via haar kanalen aandacht vraagt voor deze problematiek. De website is beschikbaar voor kinderen, leraren, trainers en ouders. Bovendien worden verschillende leuke spots over het thema uitgezonden op Cartoon Network.

‘CN Buddy Network’ is een doorlopende campagne van Cartoon Network in heel Europa waarmee de zender een platform aanbiedt om het bewustzijn rond pesten te verhogen en om kinderen aan te zetten iets tegen pesten te doen. Met originele spots in Cartoon Network’s unieke animatiestijl en manier van vertellen wil de zender kinderen motiveren om over hun ervaringen te spreken, een goede vriend te zijn en anderen te ondersteunen. Voor de CN Buddy Network campagne dit jaar rond het thema ‘vriendschap’ zijn drie gloednieuwe spots geproduceerd: ‘Nieuw in de Klas’, ‘Een Sterke Vriendschap’ en ‘Beste Vrienden’.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.cartoonnetwork.be 

Bekijk de trailer: